Consilierii municipali au amânat însă de câteva ori deja aprobarea unei decizii în acest sens, care ar permite să fie iniţiată procedura de identificare a unui investitor străin pentru un asemenea proiect.
Vitalie Butucel, vicedirector al Direcţiei generale transport public şi căi de comunicaţie a capitalei, a precizat pentru „Vocea poporului” că în prezent raportul dintre fluxul de pasageri transportat cu autobuzele şi troleibuzele, pe de o parte, şi cu microbuzele, pe de alta, este de 50 la 50.
Funcţionarul municipal a accentuat că, în urma implementării noului sistem vor dispărea taxatorii şi vor apărea controlorii. Totodată, va exista o evidenţă strictă a pasagerilor transportaţi, iar practica arată că şi încasările cresc în aceste cazuri, chiar din start, cu 20-30 la sută.
Preşedintele Confederaţiei Naţionale a Sindicatelor din Moldova, Oleg Budza, a declarat recent că sindicatele insistă asupra introducerii sistemului de taxare electronică în transportul de pasageri în scopul reducerii economiei informale. Oleg Budza s-a arătat convins că aplicarea acestei metode în toate tipurile de transport de călători ar duce la majorarea cu aproximativ 50 la sută a veniturilor în bugetul capitalei.
„Vă asigur că introducerea tichetelor electronice ar genera o creştere de minimum 50 la sută a veniturilor în bugetul municipal. Parcă nu vedem cu toţii cui duce şoferul veniturile care sunt acumulate de la oameni?! Noi am propus să punem în aplicare aceste tichete, dar n-au fost acceptate deocamdată. Cui nu-i convine această evidenţă?!”, a întrebat retoric Oleg Budza.