Peste 450 de companii participa în perioada 30 ianuarie-3 februarie la cea de-a XVIII-a ediție a expoziției naționale “Fabricat în Moldova”, organizată de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, sub patronajul Guvernului Republicii Moldova, la Centrul Internațional de Expoziții „Moldexpo”. Anul trecut, evenimentul a fost vizitat de circa 50 de mii de persoane.
La lucrările expoziției participă întreprinderi din sectorul agricol, produse alimentare și băuturi din 19 raioane ale țării, întreprinderi industriale, mobilă și textile care reprezintă brandul “Din inimă”, instituții publice prestatoare de servicii, consilii raionale și meșteri populari.
Potrivit organizatorilor, conceptul evenimentului urmărește să unifice forțele reprezentanților administrației publice, comunității de afaceri și organizațiilor obștești în vederea susținerii fabricării produselor autohtone, punerii în evidență a nivelului de competitivitate a acestora și majorării cererii de consum a produselor naționale.
Prezent la inaugurarea expoziției, Sergiu Sainciuc, vicepreședinte al Confederației Naționale a Sindicatelor din Moldova, a subliniat că acest eveniment este o platformă care contribuie la susținerea producătorului autohton și la promovarea imaginii Republicii Moldova.
“Genericul expoziției este unul sugestiv – „Acasă. Autentic. Autohton”. Expoziția “Fabricat în Moldova” înseamnă noi locuri de muncă, investiții în economia națională, salarii decente. Vedem o implicare a agenților economici în promovarea produselor moldovenești în străinătate și ne bucură că produsele noastre sunt apreciate. Deoarece sunt create noi locuri de muncă, cetățenii au posibilitatea să rămână să muncească acasă și să contribuie la dezvoltarea economiei. La o bună parte din agenții economici prezenți la expoziție activează organizații sindicale iar aceasta înseamnă că se muncește legal, sunt respectate cerințele în domeniul muncii și asigurate măsuri de protecție a salariaților”, a comunicat Sergiu Sainciuc.
Ca și în edițiile anterioare, expoziția va găzdui un program amplu de afaceri în cadrul căruia vor fi abordate subiecte de actualitate atât pentru consumatori, cât și pentru producători. În acest sens vor fi organizate diverse concursuri, mese rotunde, prezentări de companii și produse, seminare, conferințe pe teme de interes în sfera cooperării comercial-economice.
În cadrul expoziției, participanții vor avea posibilitatea să facă schimb de experiență, vor discuta cu potențiali investitori din diferite țări, vor aborda subiecte ce țin de protecția drepturilor de proprietate intelectuală, susținerea producătorilor agricoli, legislația cu privire la protecția consumatorilor, mecanisme de achiziții publici, politici naționale în domeniul ocupării forței de muncă.
Departamentul mass-media și relații internaționale al CNSM