Formarea imaginii pozitive a sindicatelor trebuie să fie prioritară pentru conducătorii și angajații instituției, pentru a putea atrage noi membri, a declarat joi, 11 iulie curent, expertul internațional în comunicare, Maxim Kim, aflat în vizita la Chișinău, la invitația Confederației Naționale a Sindicatelor din Moldova (CNSM).
Pe parcursul a două zile a seminarului, expertul va informa conducătorii și angajații CNSM despre rolul comunicării în procesul de consolidare a mișcării sindicale, organizarea și desfășurarea campaniilor de promovare a imaginii, formele și metodele de comunicare cu jurnaliștii, colaborarea cu mass-media și societatea civilă în condiții de criză în organizațiile sindicale, precum și mecanisme ale campaniilor de PR și reclamă.
Mihail Hîncu, vicepreședintele CNSM, a menționat importanța instruirii activului sindical în promovarea imaginii pozitive a organizației pe care o reprezintă și depășirea problemelor de comunicare cu societatea. El a specificat că în viitor vor mai fi invitați și alți experți cu renume, în diferite domenii, pentru instruirea conducerii sindicale.
”Maxim Kim este un expert internațional în comunicare, având o experiență bogată în acest domeniu. Sperăm că vom însuși multă informație utilă de la el, pentru ca sindicatele să evolueze și să se modernizeze, iar societatea civilă să ne susțină și să ne aprecieze munca pe care o efectuăm pentru ei”, a declarat Hîncu.
La rândul său, Maxim Kim, care este șeful catedrei de jurnalism, profesor și doctor în filozofie în cadrul Universității de Stat din Oriol, Federația Rusă, a precizat că este necesar ca sindicatele să țină cont opinia publică, care poate influența pozitiv sau negativ asupra imaginei CNSM.
”Sindicatele trebuie să trezească interes și dorință a populației, ca să fie mai ușor atrași să devină membri. Societatea este condusă de prejudecăți, de aceea orice informație trebuie să le fie transmisă printr-un mesaj corect și pozitiv, atât prin direct, cât și prin intermediul mass-mediei”, a declarat Kim.
Maxim Kim este autor de monografii și manuale, cum ar fi: „De la concept la implementare: tehnologia de pregătire a materialului jurnalistic” (1999), „Eseu: Teoria și metodologia de gen” (2000), „Tehnologia de crearea a lucrărilor jurnalistice” (2001), „Jurnalism: Metodologia creației profesionale”(2004), „Genurile jurnalistice moderne „(2004), precum și articole științifice. A publicat 91 de lucrări științifice și educaționale.
Centrul Informațional al Sindicatelor