Sindicaliștii din educație vor fi insistenți în ceea ce privește negocierile cu Guvernul ce se referă la definitivarea proiectului de lege cu privire la sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar, care ar contribui la îmbunătățirea situației din sistemul educațional. Despre aceasta a comunicat astăzi, 25 aprilie, Ghenadie Donos, președintele Federației Sindicale a Educației și Științei (FSEŞ), în cadrul celei de-a IX-a ediții a Forumului de idei pedagogice „Dialoguri Chișinăuiene-2018″.
La lucrările forumului, organizat în incinta Institutului Muncii al Confederației Naționale a Sindicatelor din Moldova, au participat Monica Babuc, ministrul Educației, Culturii și Cercetării (MECC) și 120 de cadre didactice și de conducere din municipiul Chișinău. Obiectivul general al Forumului a fost promovarea unui dialog social deschis și constructiv în scopul analizei impactului politicilor educaționale asupra sistemului educațional
În contextul discuțiilor, Ghenadie Donos, președintele FSEȘ, a menționat că ministerul de resort are o abordare de parteneriat, însă sindicaliștii sunt îngrijorați de situația social-economică a membrilor de sindicat, în special la capitolul salarizare. “Salariul mediu în sectorul bugetar este cu 25% mai mic decât cel din sectorul real iar revendicările înaintate anterior nu au fost soluționate pe deplin. Este necesar de a relua dialogul cu Guvernul astfel încât propunerile și cerințele înaintate de sindicate să fie auzite, dar și mai bine – să fie acceptate”, a accentuat liderul sindical.
În cadrul întrevederii cu pedagogii, Monica Babuc, ministrul Educației, Culturii și Cercetării a menționat că aceste întrevederi sunt importante pentru a analiza situația din sistem. “Am lansat în toamna anului trecut o serie de inițiative de reformă care țin de eficientizarea muncii pedagogului. În acest sens, am semnat un Ordin care prevede elaborarea și aprobarea a două documente importante: Nomenclatorul actelor obligatorii de raportare în învățământ și Metodologia de cuantificare a timpului petrecut de pedagog în instituții. Vrem să avem un dialog direct cu cadrele didactice ca să vedem cum sunt implementate aceste documente, dacă ele corespund așteptărilor acestora, sau dacă se confruntă cu probleme în implementare și există sugestii de îmbunătățire”, a subliniat Monica Babuc.
Monica Babuc a menționat importanța cooperării dintre autoritatea publică centrală, cadrele didactice, elevi şi părinţi, astfel încât măsurile întreprinse pentru redresarea situației din domeniul educației să fie resimțite de către beneficiari.
Rodica Guțu, director general interimar, Direcția Generală Educație, Tineret și Sport, mun. Chișinău, a menționat că acest Forum este o platformă de discuții unde sunt examinate inițiativele MECC în contextul Codului Educație. “În cadrul unor ateliere de lucru, participanții au posibilitatea de a aborda subiecte ce vizează managementul aplicării documentației școlare; aplicarea metodologiei privind repartizarea timpului de muncă; implementarea Regulamentului-tip al instituției de învățământ special; analiza eficienței și Grilei de evaluare a comportamentelor manifestate de elevi”, a adăugat Rodica Guțu.
Evenimentul a fost organizat de Direcția generală educație, tineret și sport a Consiliului municipal Chișinău în parteneriat cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, Institutul de Științe ale Educației, Federația Sindicală a Educației și Științei, Consiliul municipal Chișinău al Sindicatului Educației și Științei, Direcția municipală pentru protecția drepturilor copilului, reprezentanți ai Administrației Publice Locale.
Departamentul mass-media și relații internaționale